Podczas studiów dziennych wielu studentów podejmuje pracę dorywczą. Prawda jest,że pogodzić pracę ze studiami jest bardzo ciężko, ale wielu się to udaje. Zdobywają w ten sposób nie tylko pieniądze ale również doświadczenie zawodowe, które może się kiedyś przydać. Po ukończeniu studiów ich CV nie jest puste i łatwiej znajduja pracę. Co zatem trzeba zrobić, żeby znaleźć pracę?
Od czego zacząć?
Zanim zaczniemy szukać pracy musimy napisać życiorys i CV, które jest podstawą do znalezienia jakiejkolwiek pracy. CV wpisujemy każdy rodzaj pracy jaki wykonywaliśmy do tej pory. Później z gotowymi wydrukowanymi dokumentami najlepiej chodzić po firmach pytać o pracę i zostawiać swoje dane. Pracy można również szukać poprzez ogłoszenia w internecie, aplikując na dane stanowisko pracy. Niestety rekrutacja trwa bardzo długo czasem nawet ponad miesiąc.
Jeśli zależy nam na szybkim znalezieniu pracy to lepiej porozmawiać ze znajomymi oraz szukać na własną rękę. Wielu młodych ludzi podczas studiów pracuje w supermarketach, sklepach, barach czy biurach. Ich czas pracy jest mocno ograniczony, dlatego są to przeważnie prace na umowe zlecenie. W obecnych czasach dużo ofert pracy jest do wykonania w domu na komputerze, tzw. praca zdalna. Jest to najlepsze wyjście dla studentów, bo nie koliduje to z ich studiami.
Takie zlecenia można wykonywać popołudniami lub w nocy, godziny pracy można dostosowac do godzin na uczelni. Fajnym sposobem zarobkowania na studiach jest wykonywanie projektów bądź udzielanie korepetycji.
Co jeszcze trzeba wiedzieć?
Podczas szukania pracy student musi zwracać uwagę na godziny pracy, tak aby był dyspozycyjny. Nie można podejmować pracy, która będzie kolidowała z godzinami wykładów na uczelni. Studenci są bardzo atrakcyjnymi dla pracodawcy pracownikami. Wybierją często studentów, bo nie muszą odprowadzać za nich składek ZUS. Nie poddawajcie się i szukajcie pracy, która będzie Wam odpowiadała i znajdziecie na nią czas.